duminică, 22 noiembrie 2015

Cum îţi motivezi angajaţii?



Cu cât angajații sunt mai motivați, cu atât mai bine își vor desfășura activitatea în companie, tocmai de aceea este important să știi cum să îi motivezi.

Cei mai mulți dintre manageri, fac greșeala să considere banii sau premiile oferite ca fiind singura modalitate de a-i face să lucreze mai mult și mai productiv. Dar nu asta e realitatea, motivația intrisecă poate să fie cea mai eficientă modalitate de a îmbunătății rezultatele obținute, de aceea trebuie să găsim diferite soluții prin care să motivăm angajații pentru a obține rezultate cât mai bune.

Pentru ca angajații să obțină cele mai bune rezultate alături de compania noastră, este nevoie să îi cunoaștem pe ei ca și persoane, să trecem de bariera de simplu salariat și să aflăm cum se comportă și în mediul informal. Să aflăm ce îi mulțumește, ce îi face fericiți, în preajma căror persoane se simt cel mai bine, care le sunt valoriile, credințele după care ei își desfășoară activitățiile. Aflând toate acestea, putem mult mai ușor să găsim diferite opțiuni de motivare, pentru ca în final fiecare dintre noi să aibe doar de câștigat: atât ei ca și angajați, cât și noi ca și companie.
Puţine companii înţeleg că toate problemele legate de personal deseori sunt cauzate de angajarea persoanelor nepotrivite: persoane care fie nu cunosc cum trebuie realizate sarcinile şi atribuţiile ce le revin conform fişei postului, fie nu le place cu ce se ocupă, sau pur şi simplu au alte valori şi interese care sunt incompatibile cu activitatea profesională pe care o desfăşoară. În acest sens, motivarea unor astfel de angajaţi nepotriviţi este foarte dificilă, chiar am putea spune imposibilă, deoarece în aceste situaţii cea mai bună măsură este transferul persoanei la o funcţie compatibilă cu nivelul de competenţă profesională şi cu interesele sale profesionale.
Cu alte cuvinte, angajatul poate dispune de cunoştinţele şi abilităţile necesare exercitării eficiente a atribuţiilor de serviciu, dar dacă nu-i place ceea ce face şi nu doreşte să-şi îndeplinească sarcinile mai bine, atunci nu putem vorbi despre îmbunătăţirea performanţei. Pentru a ne asigura că angajatului îi place ceea ce face, trebuie să ținem cont de interesele sale profesionale. În ceea ce priveşte dorința lui de a-și exercita munca mai bine, aceasta ţine de motivație, şi aici managerul/persoana responsabila de HR poate să intervină să influenţeze lucrurile.
Scopul major pentru care dorim să avem angajaţi motivaţi constă în asigurarea unei performanţe mai bune la locul de muncă şi pentru că acest fapt depinde foarte mult de angajat, trebuie să înţelegem de ce depinde performanţa profesională.

Sursa articol: Madalina Dina - Smart HR
Sursa foto: leapcs.ca