miercuri, 25 noiembrie 2015

Team building-ul o solutie pentru motivarea angajatilor?

Team Building


Din ce în ce mai multe organizații apelează la diferite strategii pentru a încerca să facă angajații să se implice mai mult în activitățiile de la locul de muncă și nu în ultimul rând, să lucreze ca o echipă: să se ajute reciproc, să se sprijine între ei, să lase egoismul la o parte, pentru că doar așa vor ajunge la rezultatele dorite, astfel fiindu-le rasplatită și munca depusă. După cum a spus și Henry Ford : „Unindu-ne, este un început. Păstrarea acestei uniuni, este un progres. Lucrând împreună este succesul”. Am ales acest citat, deoarece mi se pare cel mai reprezentativ: este foarte ușor să spunem: „Da! Suntem o echipă”, dar când fiecare se întoarce cu spatele, au și uitat cele spuse,revenind la a fi individualiști. Să reușim să fim cu adevarat o echipă este nevoie de implicare activă, să ascultăm pe cel de lângă noi, să învățăm să comunicăm, doar așa putând ajunge la succes.

Cu o atitudine potrivită, o echipa va reuși să treacă peste aproape orice dificultate întâlnită în drumul spre succes, înspre atingerea scopurilor. În majoritatea proiectelor, vor fi momente când doar determinarea unei echipe va putea trece peste dificultățiile întâlnite și va duce inițiativa înspre succes. Chiar și atunci când nu există nici o presiune, spiritul echipei și entuziasmul se va reflecta în calitatea soluției și în măsura în care alte persoane se vor folosi de ea.

Din nefericire, e destul de greu să găsești persoanele potrivite și să le pui împreună, într-o echipă câștigătoare. Acest lucru e mult mai dificil decât pare și mai complex, iar riscurile sunt mari: „un măr stricat sau o personalitate distructivă, poate ruina butoiul”. Când alcătuim o echipă, este necesar să ținem cont de urmatorii factori:
  • este nevoie de credința comună în valoarea și posibilitatea de a respecta obiectivele echipei
  • gradul de conștientizare a valorii rolului propriu și contribuția pe care o avem în echipă
  • recunoașterea valorii altor membri ai echipei
  • dorința de a lucra în colaborare: schimbul de gânduri, idei, temerile pe care le avem, etc
  • prietenie – să te bucuri de colaborare, având un scop comun
  • sprijinirea reciproca în recunoașterea faptului că succesul echipei impune implicarea tuturor membrilor pentru a avea succes
  • oferirea de sfaturi juniorilor și nu „făcănd pe șeful în fața lor”
  • ascultarea ideilor / sfaturilor celorlalți membrii ai echipei
  • să îți faci timp pentru a comunica cu toți membrii echipei
  • sărbătorirea succesului
  • recompensarea comportamentului care contribuie la formarea unei echipe, atât financiar cât și nefinanciar

Și ca o concluzie finală, nu uitați:

T - Together
E - Everyone
A - Achives
M -More

Sursa articol: Madalina Dina - Smart HR
Sursa foto: www.insidermonkey.com