Team
Building
Din
ce în ce mai multe organizații apelează la diferite strategii
pentru a încerca să facă angajații să se implice mai mult în
activitățiile de la locul de muncă și nu în ultimul rând, să
lucreze ca o echipă: să se ajute reciproc, să se sprijine între
ei, să lase egoismul la o parte, pentru că doar așa vor ajunge la
rezultatele dorite, astfel fiindu-le rasplatită și munca depusă.
După cum a spus și Henry Ford : „Unindu-ne, este un început.
Păstrarea acestei uniuni, este un progres. Lucrând împreună este
succesul”. Am ales acest citat, deoarece mi se pare cel mai
reprezentativ: este foarte ușor să spunem: „Da! Suntem o echipă”,
dar când fiecare se întoarce cu spatele, au și uitat cele
spuse,revenind la a fi individualiști. Să reușim să fim cu
adevarat o echipă este nevoie de implicare activă, să ascultăm pe
cel de lângă noi, să învățăm să comunicăm, doar așa putând
ajunge la succes.
Cu o
atitudine potrivită, o echipa va reuși să treacă peste aproape
orice dificultate întâlnită în drumul spre succes, înspre
atingerea scopurilor. În majoritatea proiectelor, vor fi momente
când doar determinarea unei echipe va putea trece peste
dificultățiile întâlnite și va duce inițiativa înspre succes.
Chiar și atunci când nu există nici o presiune, spiritul echipei
și entuziasmul se va reflecta în calitatea soluției și în măsura
în care alte persoane se vor folosi de ea.
Din
nefericire, e destul de greu să găsești persoanele potrivite și
să le pui împreună, într-o echipă câștigătoare. Acest lucru e
mult mai dificil decât pare și mai complex, iar riscurile sunt
mari: „un măr stricat sau o personalitate distructivă, poate
ruina butoiul”. Când alcătuim o echipă, este necesar să ținem
cont de urmatorii factori:
- este nevoie de credința comună în valoarea și posibilitatea de a respecta obiectivele echipei
- gradul de conștientizare a valorii rolului propriu și contribuția pe care o avem în echipă
- recunoașterea valorii altor membri ai echipei
- dorința de a lucra în colaborare: schimbul de gânduri, idei, temerile pe care le avem, etc
- prietenie – să te bucuri de colaborare, având un scop comun
- sprijinirea reciproca în recunoașterea faptului că succesul echipei impune implicarea tuturor membrilor pentru a avea succes
- oferirea de sfaturi juniorilor și nu „făcănd pe șeful în fața lor”
- ascultarea ideilor / sfaturilor celorlalți membrii ai echipei
- să îți faci timp pentru a comunica cu toți membrii echipei
- sărbătorirea succesului
- recompensarea comportamentului care contribuie la formarea unei echipe, atât financiar cât și nefinanciar
Și ca o concluzie finală, nu uitați:
T - Together
E - Everyone
A - Achives
M -More
Sursa articol: Madalina Dina - Smart HR
Sursa foto: www.insidermonkey.com
